Arcképcsarnok:  Györgyi Anna
2018. december 21. írta: színháziélet

Arcképcsarnok: Györgyi Anna

amazonok3_2100x1400px.jpgArcképcsarnok a címmel sorozat indul, a hazai színjátszás kiválóságai lesznek vendégeim.

Első interjúalanyom, egy híján 30 éve kapott diplomát a Színház és Filmművészeti Főiskolán. (Ma már egyetem.)

Volt Szabó Irma, Molnár: Üvegcipőjében, Rhédey Eszter, Móricz: Úri murijában, Lujza Miller, Schiller: Ármány és szerelem című drámájában, és még hosszasan sorolhatnám remek alakításait.

Több társulatnál is megfordult, jelenleg szabadúszó.

Beszélgetésünk apropóját a Rózsavölgyi Szalon, december 13-i bemutatója adta. Jean-Marie Chevret: Amazonok – három év múlva, c. művében Annie szerepében láthatjuk.

 

Gaál Tamás: A darab az Amazonok folytatása. Várható volt, hogy a történet tovább játszódik?

Györgyi Anna: Mindkét darabot egy színész írta, melynek Párizsban óriási sikere volt, így elkészült a folytatása. Az első rész úgy maradt nyitva, hogy az egyik szereplő, Pablo érkezik.

G.T.: Mennyire áll közel hozzád Annie alakja?

Gy.A.: Semennyire. Egy gazdagon megözvegyült, de szerethető, a többieket segítő, nagylelkű, életvidám figura, aki hatalmas humorral lett megáldva.

G.T.: Milyen volt a próbaidőszak Szarka János rendezővel, aki az első részt is színpadra állította?

Gy.A.: Nagyon élveztem, igazán laza próbaidőszak volt, már az előző részből ismertük egymást. Az Amazonok második része egy új szereplővel, Sztarenki Pállal bővült.

G.T.: AZ előadás során többször kell átöltöznöd. Szebbnél szebb ruhákat viselsz.

Gy.A. : Kiss Fabióla művészeti titkáré az érdem. Nem csak megálmodta és megtervezte, hanem a jelmezek nagy részét ő maga is készítette._e_l5046zx.jpg

G.T.: Az Amazonok első része az év végén lekerül a műsorról. Sajnálod?

Gy.A.: Persze, hiszen három éve folyamatosan játszottuk, a közönség is nagyon szerette. Azonban itt a folytatás, a darab lekerül a repertoárról, hiszen a Rózsavölgyiben rengeteg sikeres előadás fut.

G.T.: Nagyobbik leányoddal gyakran találkozom színházban. Rendszerint Apukájával, férjeddel, Kiss Csaba rendezővel együtt nézik a produkciókat. Ő is a színészi pálya felé indul el?

Gy.A: : Már elmúlt 18 éves, kacérkodott a festészettel is. Jelenleg a Pesti Magyar Színház stúdiósa, Pál Andrásnál tanul. Tavasszal megpróbálja a Színművészetit, a Börcsök Enikő – Zsótér Sándor osztályba felvételizik. Látom a gyermekemben a szikrát, tudatosabb, mint én, elfogultság nélkül mondom, jobb lesz nálam.

G.T.: Nemsokára itt a karácsony. Hogy készülsz az ünnepekre, illetve a munkád mellett marad-e elég időd pihenésre, feltöltődésre?

Gy.A: Az utóbbi időben sokat dolgoztam színházban, és forgattam is. Az ősszel, Tatabányán Guelmíno Sándor rendezte a Vadászjelenetek Alsó- Bajorországban, című drámában játszottam. Ebben egy parasztasszonyt alakítottam. Valamint a Pinceszínházban, A tribádok éjszakája című nagy sikerű előadásban is játszottam. Szabó Magda: Pilátus című regényéből készült filmjében is benne leszek.

Karácsony előtt hármasban kutyástul a Börzsönybe utazunk. 24-én tejszínes – chilis – paradicsomos halat készítek a családnak. 25-én Anyukáméknál vagyok. Ott lesz a nővérem öt unokája is, jókat eszünk, iszunk. 31-én az Amazonokból két előadás is lesz. Utána bulizni megyek a barátnőmhöz, sokat fogok táncolni és rengeteg pezsgőt iszom._e_l4669x.jpg

 Fotók: Gordon Eszter

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szinhazielet.blog.hu/api/trackback/id/tr9014504328
süti beállítások módosítása